Tijdelijk een woordvoerder nodig? Of extra ondersteuning vanwege een crisis waardoor de perstelefoon roodgloeiend staat? Te weinig tijd om de unieke eigenschappen die uw organisaties kenmerken over het voetlicht te brengen? Dan ben ik u graag van dienst.
De woordvoering voor uw organisatie is bij mij in goede handen. Ik adviseer over het inzetten van het juiste boegbeeld bij een actueel onderwerp, schrijf teksten en persberichten en zet hierbij social media in. Hierbij heb ik regelmatig contact met journalisten om te zoeken naar geschikte mediamomenten voor de organisatie en voor het pluggen van nieuws. Het voorbereiden en oefenen van interviews is daarbij een vast onderdeel. Uiteraard hoort bij een effectieve mediastrategie ook contact houden met andere relevante stakeholders: met als doel elkaar goed op de hoogte te houden en zo nodig zaken af te stemmen.
Een effectieve mediastrategie werkt het beste door al in een vroeg stadium een intensieve samenwerking met journalisten aan te gaan. Door met elkaar te onderhandelen, kan een win-win situatie ontstaan. Er ontstaat ruimte om het standpunt van uw organisatie bij de journalist naar voren te brengen. Met als resultaat een goed en helder nieuwsverhaal over uw organisatie.