Van onzichtbaar naar zichtbaar, van reactief naar proactief, van negatief naar positief: ik adviseer organisaties bij het kantelen van het beeld. Openheid, transparantie en verantwoordelijkheid zijn belangrijke waarden om die kanteling te kunnen maken. Hierbij werk ik vanuit het principe: communicatie in het hart van beleid, waarbij communicatie ook echt positie heeft binnen de organisatie. Dit betekent dat ik het bestuur en management gevraagd en ongevraagd adviseer. Wijzen op kansen en risico’s hoort daar ook bij.
Belangrijk bij reputatiemanagement is de medewerkers van de organisatie er bij te betrekken. Het inventariseren van nieuwswaardige onderwerpen en thema’s die spelen binnen de organisatie, en daarmee zelf ook eigen nieuws op de agenda zetten, kan het imago van de organisatie versterken. Welke boegbeelden kunnen we inzetten om ons verhaal stevig en helder neer te kunnen zetten? En welke boegbeelden zetten we in om te laten zien hoe onze organisatie in de praktijk werkt? Zijn er mensen buiten onze organisatie die onze boodschap steunen en extra kracht kunnen bijzetten? Graag bouw ik mee aan uw reputatie aan de hand van een effectieve communicatie- en mediastrategie.